۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۳۵۸۱۴
امام جمعه تنکابن:

تبلیغ دین باید تخصصی و  با مطالعه عمیق باشد

امام جمعه تنکابن رساندن پیام و احکام الهی به جامعه را از مهم ترین وظایف مبلغان دینی دانست و گفت: مبلغان نقش تصفیه کنندگان احکام الهی از خرافات و انحرافات را دارند، آنان در جایگاه تبلیغ قرآن قرار می گیرند و جایگاه تبلیغ برای جامعه مانند جایگاه قلب برای بدن است.
امام جمعه تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن امروز در دیدار جمعی از مبلغان دینی به نقش مهم روحانیت در تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: مبلغان نقش تصفیه کنندگان احکام الهی از خرافات و انحرافات را بر عهده دارند.

 

وی افزود: نصب آیه 135 سوره نساء در سردر دانشگاه حقوق هارواد آمریکا بیانگر صریح این مسأله است که جهان تشنه معارف ناب و بزرگ قرآن کریم است؛ همچنین حقوق بشر دروغین از پا درآمده است و حیات بشریت به حکم الهی بستگی دارد.

 

مدیر حوزه علمیه بابل رساندن پیام و احکام الهی به جامعه را ز مهم ترین وظایف مبلغان دینی دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان نقش تصفیه کنندگان احکام الهی از خرافات و انحرافات را دارند آنان در جایگاه تبلیغ قرآن قرار می گیرند و جایگاه تبلیغ برای جامعه مانند جایگاه قلب برای بدن است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه مکاتب عالم بر اساس تبلیغ رشد و گسترش می کنند، تصریح کرد: اگر تبلیغ نباشد حتی بهترین دین از بین خواهد رفت اما پوچ ترین دین در سایه تبلیغ خوب گسترش می یابد.

 

حجت الاسلام پور اکبر خاطرنشان کرد: در عرصه تبلیغ که جهان تشنه آن است مبلغان باید اصول هایی را در سر لوحه وظیفه خطیر خود قرار دهند که از جمله آنها این است که تبلیغ باید تخصصی و از روی مطالعه عمیق باشد و در این راستا باید مبلغ استقامت، مداومت و پشتکار داشته باشد. 

 

مدیر حوزه علمیه بابل با تأکید بر این که تبلیغ تخصصی با پشتوانه علمی بالا می تواند دیگر ابزارهای تبلیغی دشمنان را کنار بزند و اثرگذاری آن را کاهش دهد، تصریح کرد: اگر یک مبلغ بدون مطالعه و بنیه علمی به تبلیغ دین بپردازد نمی تواند در این میدان مبارزه موفق شود.

 

وی بیان داشت: اگر مبلغ با مطالعه تخصصی و پشتکار وارد عرصه تبلیغ شود سخنانش را با مدرک و منبع و عقلانی ارائه دهد، هرگز دشمن قدرت رد کردن سخن حق و عقلانی و با مدرک ارائه شده اش را نخواهد داشت، این همان پیروزی معارف و حقایق بر باطل است. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران به برخی ویژگی های یک مبلغ دینی پرداخت و گفت: مبلغ دینی باید به موضوع مورد تبلیغ، یعنی اسلام، مسلط باشد و افزون بر آن باید فقه، تاریخ اسلام، معارف قرآن به‌ ویژه روایت حدیث را خیلی خوب و به صورت تخصصی بداند.

 

حجت الاسلام پوراکبر با تأکید بر این که تبلیغ دینی نیازمند ابزار و شرایط خاصی است، ادامه داد: در یک تبلیغ درست و صحیح باید به چهار رکن پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوای پیام و ابزار پیام توجه ویژه ای داشت تا بر روی مخاطب تأثیر مثبتی بگذاریم.

 

مدیر حوزه علمیه بابل با بیان این که طلاب و روحانیان باید با عمل و رفتار خود به تبلیغ دین بپردازند، خاطرنشان کرد: جامعه امروز توجه ویژه ای به اعمال و گفتار طلاب و روحانیان دارد به همین دلیل رسالت یک طلبه و روحانی در شرایط امروز سنگین تر از هر زمان دیگری است.

 

وی با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در تاریخ وجود داشته است. 

 

حجت الاسلام پوراکبر پاسخگویی به شبهات را یکی از مهم ترین وظایف مبلغان دینی در شرایط امروز جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: از آن جایی که دشمنان از هر روزنه ای برای ترویج شبهات دینی در جامعه استفاده می کنند به همین دلیل حضور در عرصه روحانیت ضروری است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که اگر جلوی ترویج و تبلیغ این شبهات در جامعه گرفته نشود به حتم شاهد مشکلات جبران ناپذیری خواهیم بود، افزود: روحانیت تنها قشری است که می تواند پاسخگوی این شبهات خطرناک باشد./950/202/ب2

ارسال نظرات